ولایتی: ایران پرچمدار بیداری اسلامی است
نوشته شده توسط : modz

به گزارش ایرنا، 'علی اكبر ولایتی' روز جمعه در دومین همایش جبهه متحد اصولگرایان استان كه در مسجد جواد الائمه شهراصفهان برگزار شد، با اشاره به تغییر ایدئولوژی ها در شوروی كمونیست، گفت: با وجودی كه بیش از یك ربع قرن از انقلاب اسلامی ایران گذشته، انقلاب همچنان در جوش و خروش است و آرمان های آن هیچ تغییری نكرده است.

دبیر كل مجمع جهانی بیداری اسلامی، ایستادگی امروز جهان اسلام در برابر استكبار را به بركت انقلاب اسلامی دانست افزود: تاریخ اسلام هیچگاه شاهد چنین پدیده ایی نبوده كه با جوش و خروش به دنبال احیای اسلام و حفظ آن باشد.

وی به برگزاری كنگره های بیداری اسلامی در ایران اشاره كرد و افزود: مرد و زن، پیر و جوان، شیعه و سنی از اقصی نقاط جهان به ایران می آیند و این مساله موجب حیرت جهانیان شده است.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تاكید كرد: این حضور، ما را مصمم می كند در راهی كه به رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در پیش داریم محكم تر بایستیم.

وی با بیان اینكه دشمن صفوف خود را برای مقابله با ایران به عنوان كانون بیداری اسلامی منظم كرده است، افزود: این مساله وظیفه ما را در قبال حفظ و حراست از این نظام سنگین تر می كند چرا كه اگر نظام نباشد تمام برنامه های تبلیغی ما و فعالیت حوزه های علمیه و مساجد تاثیر خود را از دست می دهد.

ولایتی با بیان اینكه حكومت اصلی از آن خداست، گفت: باید انسان های صالح را به مجلس فرستاد و در این مسیر در نزد خدا مسوولیم.

وی با بیان اینكه هیات مركزی جبهه متحد اصولگرا در تهران با هدایت آیت الله مهدوی كنی و آیت الله یزدی شكل گرفته است، گفت: بطور قطع در این لیستی كه مشخص می شود ممكن است برخی افراد با نظر برخی افراد همسان نباشند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینكه تا برگزاری انتخابات فرصت زیادی نمانده است، تاكید كرد: باید فرصتی برای شاساندن نمایندگان وجود داشته باشد و از همین رو تلاش شد برای بستن لیست ها در عین دقت، سرعت نیز مد نظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: در شرایط فتنه و انحراف و از سوی دیگر فشارهای خارجی و مشكلات داخلی باید افرادی جامع در زمینه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی با كارآیی انتخاب شوند به گونه ای كه برخی اشتغالات فكری آنها را از سایر مسائل و مشكلات دور نكند.

ولایتی تاكید كرد: داشتن افق نگاه عمیق، محافظت از انقلاب اسلامی در برابر دشمن، مواظبت نسبت به كشور های رقیب و همسایه و حفظ امنیت و هویت اسلامی از دیگر ویژگی های انتخاب نامزدهای اصولگرا بود.

وی تاكید كرد: بزرگانی چون آیت الله یزدی و آیت الله مهدوی كنی، با وجود كسالتی كه داشتند در این مساله پا پیش گذاشتند و رهنمودهای آنها در این مسیر راهگشا بوده است.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه چرا با برخی از دشمنان انقلاب مدارا می شود، گفت: در بعد خارجی كه مقام معظم رهبری با صراحت در مقابل دشمنان خارجی ایستاده اند و در بعد دشمنان داخلی هم این افراد در مراتب مختلف قرار دارند.

وی افزود: كسانی كه به صراحت علیه نظام شمشیر كشیدند برخورد شد ولی اگر می بینیم در فتنه پس از انتخابات به برخی فرصت داده شد به این خاطر بود كه با خیرخواهی و نصیحت های برخی به راه بیایند ولی وقتی وضعیت بر مردم روشن شد و خیانت آنها و ارتباط آنها با بیگانه روشن شد برخورد صورت گرفت به گونه ای كه هیچ كسی با حصر محدود برخی از سران فتنه ممانعت نكرد.

ولایتی در خصوص مفاسد اقتصادی گفت: تا اتهامی در دادگاه روشن نشود، نمی شود آبروی كسی را برد، لذا كار را باید به قوه قضاییه سپرد ولی این هم به این معنا نیست كه آنها بخوبی عمل می كنند اما در هر صورت بنای نظام این نیست كه در قضاوت انحطاطی صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص جریان انحرافی، تصریح كرد: منظور از انحراف، انحراف از مسیر ولایت است.

وی با بیان اینكه مقام معظم رهبری سعی می كنند در مسائل مگر در مسائل كلی نظام دخالت نكنند، افزود: وقتی ایشان بر برخی مسائل تاكید می كنند و گاهی خلاف آن اجرا می شود، ایشان به صورت خصوصی یا به صورت ایهامی در جمع عمومی و در نهایت به صورت علنی این مساله را مطرح می كنند و در این زمینه هم صحبت كردند.

ولایتی در پاسخ به این سوال كه مجلس فعلی كاری نكرده است، افزود: به صورت كلی می شود همه را متهم كرد ولی اگر افرادی مانند مجلس ششمی ها در جریان فتنه در مجلس بودند و مانند سال 78 از فتنه گران حمایت می كرد وضع به این صورت نمی شد ولی اكثر نمایندگان مجلس هشتم در نامه ای فتنه را محكوم كردند و همین مسائل موجب می شود كه بیگانگان بدانند مردم و نمایندگان آنها حامی نظام هستند و روی آن حساب می كنند.

وی ادامه داد: اگر مجلس هشتم همین كار را كرده بود بس است؛ مضاف بر اینكه نماینده مجلس دو وظیفه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون را دارد و نمایندگان مجلس هشتم هم در این زمینه ها فعال بودند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون بدهی های ایران، گفت: ایران بدهی خارجی ندارد و در حالی كه آمریكا 15 هزار میلیارد دلار بدهی داخلی دارد و یونان 500 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد و بدهی های ایران یك هزارم آن نمی شود.

وی سهمیه بندی بنزین و هدفمند كردن یارانه ها را گامی مناسب در جهت كاهش مصرف سوخت دانست و افزود: مصرف روزانه 90میلیون لیتر بنزین به روزانه 60 میلیون لیتر رسید و بالاخره باید روزی مردم به این نتیجه برسند كه نمی شود نفت را فروخت و پول آن را خورد و این چیزی است كه همه بر آن اتفاق نظر دارند.

7134/1011/508





:: برچسب‌ها: خیابان , نیویورک , ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: